Kirjallisuushistoria vol. 2

Aiemmin kirjoitin kirjallisuushistoriahuoneesta ysiluokan äidinkielessä. Pari viikkoa sitten päivitin osaamiseni Fronterin Oppimispolku-työkalun osalta ja muutin sivuston rakennetta hieman. Huoneen etusivun pidin kutakuinkin entisenlaisena, mutta poistin linkitykset aikakausien sivuille. Sen sijaan linkitin vain luomalleni oppimispolulle. Etusivulle upotan myös tunneilla käytävän powerpoint-esityksen. Upotus onnistuu esim.  muuttamalla esitys flashiksi tai viemällä esityksen Slideshareen ja hakemalla sieltä embed-koodin.

Koska sivut olivat pitkälti jo valmiita viime tuotantokaudelta, nyt tarvitsi vain linkittää valmiit sivut Arkistosta oppimispolulle. Oppimispolku ”pakottaa” oppilaat etenemään kirjallisuushistorian aikakausia kronologisessa järjestyksessä. Romantiikka-sivun jälkeen laitoin pikku testin, joka täytyy saada läpäistyksi, jotta pääsee jatkamaan aikajanalla eteenpäin.

Realismista minulla on tällä hetkellä vain teoriasivu, ja onkin seuraavaksi oppilaiden tehtävä tuottaa sivu-työkalulla Arkisto-kansioon esitykset suomalaisista realisteista. Entisajan posteri muuttuu nyt oppilaiden itse taittamaksi sivuksi kuvineen ja videoineen. Sivut liitän sitten oppimispolulle jatkoksi ja perään taas testi oppilaiden töiden pohjalta. Kätevää.

Kuvia tuonnempana, kun pääsen testaamaan polkua oppilaiden kanssa.

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s